Koken en leren voor een goed doel!

Save the date voor de tweede workshop in onze nieuwe serie culinaire evenementen in samenwerking met CookPad!

Hoewel Buenos Aires vaak meer internationale aandacht krijgt omdat het de hoofdstad is van ons land, is Argentinië een rijk land dat bestaat uit 23 provincies. Het land geniet van de meest uiteenlopende natuur, geografieën, tradities en natuurlijk gerechten, variërend van noord tot zuid, en van west tot oost.

Één van de meest heerlijke en beroemde recepten van Argentinië is “Empanadas”. Deze veelzijdige deeghapje kan gevuld worden met allerlei combinaties die je maar kunt bedenken, zowel hartig als zoet, maar ook vegetarisch.

Deze keer leer je met ons hoe je “Empanadas salteñas” maakt, een typisch gerecht uit de noordwestelijke Argentijnse provincie Salta. Deze empanada’s zijn mild, sappig en, zoals sommigen zeggen, de meest onderscheidende van ons land.

Hoewel empanada’s te vinden zijn in restaurants over de hele wereld, hebben zelfgemaakte empanada’s een speciaal tintje en is het altijd leuk om ze met onze eigen handen te maken. Nodig zeker je familie of vrienden uit om mee te koken!

Ben je al in de verleiding? Doe dan mee!

Op zaterdag 3 juli om 16.00 uur CET (11.00 uur Argentinië) via Zoom, houden we een online workshop van ongeveer 1,5 uur over: “Empanadas salteñas – vlees en veganistische optie”.

De toegang tot dit evenement is gratis, maar als je kunt helpen stuur ons dan je donatie via onze GoFundMe-campagne. Het wordt erg gewaardeerd!

Op zaterdag 3 juli om 16.00 uur CET (11.00 uur Argentinië) via Zoom, houden we een online workshop van ongeveer 1,5 uur over: "Empanadas salteñas - vlees en veganistische optie".

Wat heb je nodig?

Het plan is om samen te koken, dus zorg ervoor dat je de ingrediënten hebt, die nodig zijn voor dit recept (voel je vrij om vervangingen te maken volgens je dieetbeperkingen of persoonlijke smaak!).

Na je registratie stuurt Cookpad je een bevestigingsmail met alle details, ingrediënten die je nodig hebt en de link om deel te nemen aan de workshop.

Hoe kan je helpen?

De missie van de Stichting Solidariteit Nederland-Argentinië is het financieren van sociale projecten in Argentinië. We organiseren activiteiten om fondsen te werven voor deze projecten, en we zamelen momenteel in voor MUCAR en Bernardino Rivadavia School.

Kan je deze keer niet meedoen? Maak je geen zorgen! De komende maanden komen er meer evenementen. Blijf kijken!