We zamelen nu geld in voor…

We zamelden geld in voor de volgende vier projecten:

Volksbibliotheek Sarmiento (Tandil) – (klik hier voor meer informatie)

De Biblioteca Popular Sarmiento (Volksbibliotheek Sarmiento) in Tandil is een maatschappelijke vereniging zonder winstoogmerk. Deze organisatie levert niet alleen bibliotheekdiensten, maar biedt ook de mogelijkheid om educatieve activiteiten te ontplooien om aan kwetsbare groepen uit de samenleving trainingen te geven die opleiden tot technisch professional. Deze mensen hebben op een andere manier geen toegang tot onderwijs en het vinden van een baan. Er worden in de bibliotheek ook socio-culturele activiteiten georganiseerd die gerelateerd zijn aan kunst, literatuur, muziek, theater, enz.

Op dit moment ontbreekt er in de bibliotheek een geschikte ruimte om genoemde diensten aan te bieden. Als onderdeel van dit project zullen de bestaande faciliteiten met 20% uitgebreid worden. De bibliotheek vraagt onze stichting om een bijdrage om de verbouwing te kunnen realiseren.

Stichting Manos Abiertas – Opvanghuis Madre de la Ternura (Mar del Plata) – (klik hier voor meer informatie)

Het opvanghuis Madre de la Ternura (Tedere Moeder) van de Stichting Manos Abiertas (Open Handen) in Mar del Plata (adres: calle Corrientes 3264) biedt onderdak en steun aan moeders met kleine kinderen in een kwetsbare positie. Het huis waarin opvang wordt geboden is eigendom van de Stichting Manos Abiertas. Het bevindt zich dichtbij het Kraam- en Kinderziekenhuis, waardoor medische hulp aan de moeders en hun kinderen vergemakkelijkt wordt. Het huis heeft een oppervlakte van 325 m² en is meer dan 60 jaar oud. Er is een keuken met eetgelegenheid, 4 slaapkamers, 3 badkamers, een woonkamer, opslagruimte, wasruimte, overdekte galerij en een binnenplaats. Het dak is gemaakt van vezelcement en ijzeren platen. Door veroudering van het materiaal is het dak in slechte staat, waardoor er lekkages zijn ontstaan. Ook zijn er plannen om de ruimtes uit te breiden, zodat er in de toekomst meer moeders in kwetsbare situatie geholpen kunnen worden. Om deze redenen is het project gericht op reparatie van het dak en stenen bouw.

F.E.D.E.S. (klik hier voor meer informatie)

Is een non-profitorganisatie die bestaat uit ongeveer 20 vrijwilligers die allen in hun kindertijd lid waren van de Don Bosco band. De belangrijkste doelstellingen zijn het stimuleren van artistieke talenten van kinderen en hun creativiteit. Ook hebben zij bijgedragen aan een aantal herbebossingsprojecten in de provincie Tucumán en diverse projecten uitgevoerd in onderontwikkelde landelijke gebieden.