Wordt gerealiseerd

Voor de onderstaande project hebben we al geld ingezameld. Momenteel wordt geïmplementeerd:

Ciudadanía Solidaria

Is een non-profit organisatie opgericht in 2010 met als voornaamste activiteiten het uitvoeren en managen van projecten op scholen waar de basisbehoeften en/of het onderwijs ontbreken of hiaten vertonen.

Stichting Manos Abiertas – Opvanghuis Madre de la Ternura (Mar del Plata)

Het opvanghuis Madre de la Ternura (Tedere Moeder) van de Stichting Manos Abiertas (Open Handen) in Mar del Plata (adres: calle Corrientes 3264) biedt onderdak en steun aan moeders met kleine kinderen in een kwetsbare positie. Het huis waarin opvang wordt geboden is eigendom van de Stichting Manos Abiertas. Het bevindt zich dichtbij het Kraam- en Kinderziekenhuis, waardoor medische hulp aan de moeders en hun kinderen vergemakkelijkt wordt. Het huis heeft een oppervlakte van 325 m² en is meer dan 60 jaar oud. Er is een keuken met eetgelegenheid, 4 slaapkamers, 3 badkamers, een woonkamer, opslagruimte, wasruimte, overdekte galerij en een binnenplaats. Het dak is gemaakt van vezelcement en ijzeren platen. Door veroudering van het materiaal is het dak in slechte staat, waardoor er lekkages zijn ontstaan. Ook zijn er plannen om de ruimtes uit te breiden, zodat er in de toekomst meer moeders in kwetsbare situatie geholpen kunnen worden. Om deze redenen is het project gericht op reparatie van het dak en stenen bouw.