Wordt gerealiseerd

Voor de onderstaande projecten hebben we al geld ingezameld. Momenteel worden deze geïmplementeerd:

APADiR

Is een NGO die hulp biedt aan mensen met een beperking of een handicap om hun kwaliteit van leven te verbeteren en ze menselijke waardering te geven. De organisatie bezit een school waar 90 tot 110 gehandicapte kinderen en jongeren tussen 0 en 14 jaar onderwijs genieten, van wie de meerderheid in het stedelijk gebied van de stad Rafaela woont.

AVENIR

De stichting AVENIR bouwt met de hulp van CONADIS (Commissie voor de Integratie van Gehandicapten) van de Argentijnse Staat, het Centrum voor Onderwijs en Therapie en Ondersteuning van Integratie in het bestaand Onderwijssysteem in de wijk Villa 9 in Arguello, in het noordwesten van de stad Córdoba. Deze buitenwijk kent grote tekorten wat betreft hulpverlening en sociale integratie van kinderen en jongeren met een mentale handicap.

RUTA 40

Is een non-profitorganisatie met als belangrijkste doelstelling bij te dragen aan de ontwikkeling van plattelandsscholen in de buurt van de Ruta Nacional 40. Zij geloven dat de versterking van landelijke scholen gelijke onderwijskansen bevordert en dat een hoger opleidingsniveau weerspiegeld wordt in een betere samenleving.

Bejaardencentrum Copetonas

Het bejaardencentrum is op dit moment een dagverblijf voor 16 personen (mannen en vrouwen) van ouder dan 65 jaar en stimuleert ouderen om in hun eigen omgeving te blijven.

Plattelandsschool nr 158

Op School nr. 158 blijven kinderen overnachten die op plekken wonen waar geen transport mogelijk is. Het doel is om de kostschool van zonne-energie te voorzien.